Diensten
Informatie
Contact
© 2024 Businesskans | Algemene voorwaarden | Privacy policy | Disclaimer
28 oktober 2023
Soms kan het een heel andere indruk geven, wanneer een woning of bedrijfspand opnieuw gefotografeerd wordt. Zijn er bijvoorbeeld foto’s gemaakt in de winterperiode? Dan toont het heel anders wanneer de gevel tijdens de zomer in het zonnetje staat met bladeren aan de bomen en de bloemen volop in de bloei. Andersom kan de laagstaande najaarszon voor nieuwe indrukken zorgen, wanneer de woning of het bedrijfspand al sinds de zomerperiode online staat. Het aanpassen van de eerste foto – de zogenaamde hoofdafbeelding – die men op Funda voorbij ziet komen kan er daarnaast ook voor zorgen dat meer potentiële kopers de advertentie aanklikken. Dit komt doordat men wellicht al meerdere keren langs de advertentie is gescrold en een nieuwe afbeelding kan dan de aandacht trekken.
Een tool die de laatste jaren steeds meer wordt ingezet om vastgoed te fotograferen, is hoogtefotografie. Dit is vaak een makkelijke manier om in één keer het vastgoed of het totale perceel vast te leggen. Vooral wanneer het perceel een grote oppervlakte heeft, of wanneer er diverse opstallen aanwezig zijn, kunnen dronebeelden er op een makkelijke manier voor zorgen dat men een goede indruk krijgt van het geheel. Ook foto’s van de omgeving (het bedrijventerrein of de woonwijk) geven een goede indruk van wat er aanwezig is. Wat voor voorzieningen zijn er in de buurt? Wat is de type bebouwing?
Heeft de woning of het bedrijfspand veel verschillende ruimten en is dit lastig in kaart te brengen middels foto’s? Wellicht zorgt een ‘walkthrough video’ voor de juiste indruk van uw vastgoed. Een walkthrough video laat het vastgoed zien, net alsof u er zelf doorheen loopt. Naast dat deze video op Funda een helpende hand biedt aan potentiële kopers, kan het ook uitstekend gebruikt worden op social media.
De meeste foto’s worden (uiteraard) overdag genomen, maar welke indrukken geeft de woning ’s avonds? Aan de hand van lampen en kaarsen kan iets een gezellig en warm gevoel geven, waardoor mensen een echt ‘thuis’ gevoel krijgen.
Een objectshow van een woning is een website waar alle mediaproducten van een woning op gepresenteerd worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Funda kan alle documentatie van een object op een website worden geplaatst. Naast foto’s video’s en plattegronden dus ook: lijst van zaken, VvE stukken, kadasterstukken, bodemreportage etc.
Naast online marketing, kan de woning ook op een fysieke manier gepromoot worden. Dit kan bijvoorbeeld door flyers met een korte advertentie van het object in de wijde omgeving rond te brengen. Kosten besparen? Maak zelf een nette flyer en breng deze rond!
Een soms ietwat achterhaalde manier van marketing die nog altijd goed werkt, is een krantenadvertentie. Tegen een vaak redelijk lage kostprijs kan een advertentie worden geplaatst in de lokale kranten. Deze hebben doorgaans een oplage van wel tienduizenden kranten. Allemaal potentiële kopers in de omgeving!
Naast de NVM Open Huizendag, welke tweemaal in het jaar plaatsvindt, kun je er ook voor kiezen om in overleg met de makelaar een open huis te organiseren. Een open huis is vaak een laagdrempelige manier om een woning te bezichtigen, zonder een afspraak te maken. De potentiële koper kan hierdoor wellicht net die ene stap zetten om over te gaan tot een bieding.
Tip: Organiseer een ‘selling sunset’. Dit is een open huis op het moment voordat de zon ondergaat; het zogenoemde ‘golden hour’. Tijdens dit uurtje, is de woning voorzien van het mooiste licht.
Heeft u een nieuwbouwobject? Een verouderde inrichting? Of zit er meer potentie in de ruimten die benut kunnen worden? Wellicht bieden artist impressions de juiste oplossing! Met op maat gemaakte artist impressions biedt u de kijker een ‘kijkje’ in de toekomst: “Zo kan het worden!” Interieur en exterieur impressie, vogelvluchtperspectief of aanzichten.
Funda geeft de mogelijkheid om (tegen betaling) een advertentie uit te lichten. Hierdoor is een woning met wat meer foto’s op de voorpagina net beter zichtbaar dan de andere objecten die in hetzelfde gebied zijn aangemeld. Op een makkelijke manier val je dus net beter op.
Willen alle voorgenoemde mogelijkheden de vruchten niet afwerpen? Probeer eens een nieuwe advertentieplaatsing. Wanneer de advertentie een paar weken offline is en daarna opnieuw wordt aangemeld (met bij voorkeur nieuwe foto’s) komt de advertentie weer hoger te staan en zien meer mensen jouw vastgoed.
Tip: Pas de vraagprijs iets aan, door het vastgoed bijvoorbeeld net iets scherper op de markt te zetten. Hierdoor overweegt een mogelijk geïnteresseerde wellicht toch een bieding uit te brengen.
Er zijn nog veel meer mogelijkheden! Wij denken als makelaar altijd met u mee waar de mogelijkheden liggen. Neem gerust contact op over de mogelijkheden.
Bedrijfsmatig vastgoed verkopen en verhuren al vanaf € 950,-